PÅGANG: Nasjonalt koordinerende Pasient- og brukerombud Jannicke Bruvik sier krisen i fastlegeordningen bidrar til økt pågang overfor ombudet. Foto: Lars Brock Nilsen Foto:
Flere kontaktet pasientombudet i fjor: – Det er for dårlig tid
Rekordmange kontaktet Pasient- og brukerombudet i 2022, og forhold rundt fastlegeordningen og psykisk helse sto øverst på lista.
De siste fem årene har antall henvendelser økt med 16 prosent, opplyser Pasient- og brukerombudet i sin siste årsmelding.
DM Pluss for helsepersonell
0 kr
Gratis for helsepersonell ved å oppgi HPR-nummer.
Registrer deg
DM Pluss
49 kr
for de første 30 dagene, deretter 5.000 kr (eks. MVA) per år. Betal via kort og Vipps.
Registrer deg
Bedriftsabonnement
Ta kontakt med oss så skreddersyr vi løsning for deg og din bedrift.
Les mer