LETTET: Dr. Dropin-gründer Daniel Sørlie er lettet over Statsforvalterens beslutning.

Statsforvalteren uenig med Etikkrådet: Dr. Dropin-reklamen er forsvarlig

– Vi er tydeligvis strengere i vår vurdering av markedsføring enn det Statsforvalteren er, sier lederen i Rådet for legeetikk.

Publisert Sist oppdatert

I oktober publiserte Dr. Dropin annonser med budskap som «tenk deg en gynekolog-time som gir flere spørsmål enn svar» og «tenk deg et besøk hos gynekologen uten en klump i magen». Annonsene skapte sterke reaksjoner i legekretser.

Vil du lese videre?

Registrer deg for å få tilgang til alt vårt pluss-innhold (du må registrere ny bruker selv om du allerede mottar våre nyhetsbrev).

DM Pluss for helsepersonell

0 kr

Gratis for helsepersonell ved å oppgi HPR-nummer.

Registrer deg

DM Pluss

49 kr

for de første 30 dagene, deretter 417 kr (eks. MVA) per måned. Ett års bindingstid. Oppsigelse mulig i prøveperiode. Betal via kort og Vipps.

Registrer deg

Bedriftsabonnement



Ta kontakt med oss så skreddersyr vi løsning for deg og din bedrift.

Les mer

Powered by Labrador CMS