Alfred Mestad Rønnestad i Press – Redd Barna Ungdom mener det er et problem at unge blant annet i sosiale medier utsettes både for reklame for usunn mat og drikke og mye informasjon om trening og mat. Foto: Leni Aurora Brækhus

Unge bombarderes med livsstilsinformasjon: – Det er et konstant press

Det er en uting at barn og ungdom utsettes for store mengder informasjon om hvordan man skal leve, mener Press – Redd Barna Ungdom.

Publisert Sist oppdatert

Onsdag holdt Nasjonalforeningen for folkehelse og Geitmyra matkultursenter en rundebordkonferanse i Oslo der temaet var bedre beskyttelse av barn og unges helse, gjennom strengere regulering av markedsføring av usunn mat og drikke.

Vil du lese videre?

Registrer deg for å få tilgang til alt vårt pluss-innhold (du må registrere ny bruker selv om du allerede mottar våre nyhetsbrev).

DM Pluss for helsepersonell

0 kr

Gratis for helsepersonell ved å oppgi HPR-nummer.

Registrer deg

DM Pluss

49 kr

for de første 30 dagene, deretter 5.000 kr (eks. MVA) per år. Betal via kort og Vipps.

Registrer deg

Bedriftsabonnement



Ta kontakt med oss så skreddersyr vi løsning for deg og din bedrift.

Les mer

Powered by Labrador CMS