FOLKEHELSE: Mina Gerhardsen generalsekretær i Nasjonalforeningen for folkehelsen mener det var matvarebransjen som vant at da strengere regulering av reklame for usunn mat og drikke rettet mot barn, var et politisk tema for ti år siden. – Det har vi tenkt ikke skal skje igjen, nå skal helsen vinne. Foto: Leni Aurora Brækhus
Helseaktører vil ha 18-årsgrense på reklame for usunn mat og drikke
– Vi vet at dette er noe politikerne er litt redde for, så det er viktig for oss å si ifra at her har de mange allierte i Helse-Norge, sier Mina Gerhardsen i Nasjonalforeningen for folkehelse.
Det er knyttet stor spenning til den nært forestående Folkehelsemeldingen. NOU-en kommer i løpet av mars, opplyser Helse- og omsorgsdepartementet til Dagens Medisin.
DM Pluss for helsepersonell
0 kr
Gratis for helsepersonell ved å oppgi HPR-nummer.
Registrer deg
DM Pluss
49 kr
for de første 30 dagene, deretter 5.000 kr (eks. MVA) per år. Betal via kort og Vipps.
Registrer deg
Bedriftsabonnement
Ta kontakt med oss så skreddersyr vi løsning for deg og din bedrift.
Les mer