Den digitale hudlegetjenesten Snapmed kjøpt opp av Dr.Dropin
– Oppkjøpet av Snapmed inngår i selskapets strategi med å utvide tjenestetilbudet og øke tilgangen på digitalisert legehjelp, sier Daniel Sørli, daglig leder i Dr. Dropin.
Denne artikkelen er mer enn to år gammel.
Dr.Dropin gjør sitt første oppkjøp og overtar den digitale hudlegetjenesten Snapmed.
I januar inngikk Dr.Dropin en avtale om å kjøpe aksjene i Snapmed, som ble etablert i 2016.
Økt etterspørsel
Ifølge daglig leder i Dr. Dropin, Daniel Sørli, inngår oppkjøpet av Snapmed i selskapets strategi med å utvide tjenestetilbudet og øke tilgangen på digitalisert legehjelp.
– Som følge av pandemien har etterspørselen etter videokonsultasjoner økt samtidig som ser vi at flere ønsker tilgang til hudlegetjenester uten henvisning, uttaler Sørli i en pressemelding.
Snapmed er en digital konsultasjonstjeneste som lar brukere få svar fra hudlege over nett.
Selskapet startet med hudlegetjenester via bilder oktober 2018 og via video i januar 2019. Snapmed fases nå inn i Dr. Dropin sitt tilbud, der selskapets ti hudleger blir tilgjenglige for pasienter som oppsøker Dr. Dropin.
– Bedre tilbud
Håvard Liltved Dalen, medgründer og daglig leder i Snapmed, sier at pandemien har akselert utviklingen inne e-helse og beskriver Dr. Dropin som usedvanlig langt fremme.
– Jeg er svært tilfreds med at vi blir en del av selskapet, noe som vil muliggjøre en høyere vekst og et enda bedre tilbud til pasienter med behov for hudlegetjenester.