Annonsering hos Dagens Medisin
Nå ut med ditt budskap til leger, farmasøyter, politikere, legemiddelindustri og andre beslutningstakere i helsevesenet. Vi kjenner målgruppen du ønsker å nå, og kan hjelpe deg med å sette opp en vellykket annonsekampanje som når ut med ditt budskap. Ta kontakt for å få vite mer om hva vi kan tilby.
Siden etableringen i 1998 har Dagens Medisin, som Norges største uavhengige nyhetskanal, blitt et viktig forum for helsevesenet. Vi har en egen, uavhengig stab av journalister som brenner for sitt fagområde. Dagens Medisin distribueres også ut fysisk, og gjøres tilgjengelig for alle yrkesaktive leger og spesialister i hele Norge, dette er unikt for Dagens Medisin. 64% av våre lesere diskuterer saker fra Dagens Medisin med andre kollegaer. Her kan din sak være tema.
Rådgivning
Noe av det viktigste vi tilbyr er rådgivning knyttet til annonsering. Vi har lang erfaring med kommunikasjon mot leger som målgruppe, både på egne vegne og for annonsører. Vi har også omfattende data som forteller hva som virker best i forskjellige scenarier.
Alle våre ansatte som jobber med annonsering er kurset i regelverket fra SLV og LMI.
Typiske tema vi diskuterer med kundene våre er:
- Hvilke tema og vinklinger er det som engasjerer målgruppa?
- Hvordan sikrer vi kortest vei til endemålet for kampanjen?
- Hva slags ordlyd og design har best effekt?
- Hvilken produktmiks egner seg for kampanjen?
Vi ser at de annonsørene som benytter seg av oss som sparringspartner, har høyere klikkrater og måloppnåelse enn andre annonsører. Rådgivning rundt kampanjestruktur og materiell tar vi ikke betalt for – målet vårt er at Dagens Medisin har innhold som leserne finner relevant – suksess for kundene våre er også en god brukeropplevelse.
Optimalisering
Vi følger daglig med på måloppnåelse for kampanjene som kjører. Vi optimaliserer fortløpende frekvens, plasseringer, etc. for å nå høyest mulig gjennomklikk på annonser og lesetid på annonsørinnhold. Der vi ser kampanjer som underpresterer, går vi i dialog med kunden og foreslår tiltak for å øke gjennomslaget til kampanjen.
Innholdsmarkedsføring
Her har du som annonsør muligheten til å nå ut med innhold som målgruppen oppfatter som spesielt nyttig, kreativt og det fanger oppmerksomheten til målgruppen i større grad enn tradisjonelle bannerannonser. Det handler om å gi verdi til kunden og det kan skje på mange ulike måter, som for eksempel:
- Artikler (både trykte og digitale)
- Quiz
- Utdanning, gjerne med QR-koder innlagt
- Spørreundersøkelser
- Videoer
- Podcast
- Rekrutteringskampanjer
- Ekspertintervju
- Webinarer
Ta kontakt med en av våre dyktige kunderådgivere for mer informasjon om hva Dagens Medisin kan tilby din bedrift.
Utgivelsesplan for papiravisen - 2024
Utgave | Uke | Utgivelse | Materiellfrist |
1 | Uke 5 | 01.02 | 25.01 |
2 | Uke 10 | 07.03 | 29.02 |
3 | Uke 15 | 11.04 | 04.04 |
4 | Uke 20 | 16.05 | 09.05 |
5 | Uke 25 | 20.06 | 13.06 |
6 | Uke 35 | 29.08 | 22.08 |
7 | Uke 39 | 26.09 | 19.09 |
8 | Uke 42 | 17.10 | 10.10 |
9 | Uke 46 | 14.11 | 07.11 |
10 | Uke 50 | 12.12 | 05.12 |